Retourrecht

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode'. Vivolanda hanteert een afkoelingsperiode van 30 kalenderdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag de consument de koop ontbinden door een beroep te doen op het retourrecht. Nadat de koop ontbonden is heeft de consument 14 dagen de tijd het product op eigen kosten te retourneren.

Wij adviseren het product aangetekend te verzenden. Hiervoor gelden de tarieven van PostNL, een overzicht daarvan vindt u hier.

Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt te zijn. Graag de goederen compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking en onbeschadigd terugsturen. Wij storten het door u volledig betaalde aankoopbedrag, inclusief bezorgkosten, zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst terug op uw rekening.

De kosten voor de heenlevering worden niet teruggestort.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terug leveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.

De hier genoemde retourgarantie geldt in de omschreven hoedanigheid uitsluitend voor consumenten.

Verzending

Voor een vlotte afwikkeling is het raadzaam onderstaande stappen te volgen.

Stap 1

Neem contact op met de afdeling klantenservice.

Dit kan zowel telefonisch: 030 21 20 844 als per e-mail: vinylsingles@outlook.com

Stap 4

  • U kunt het pakket op de onderstaande manieren retourneren.
  • PostNL afgiftepunt. U ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee u de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging.
  • Houdt u er wel rekening mee dat verzending op eigen risico is.

Het adres voor retourzendingen is:

VINYLSINGLES.NL
Mispelgaarde 18
3992JW Houten